Verbeter uw algehele gezondheid met deze trap work-out

Wij weten allemaal dat het gezond is om regelmatig trap te lopen. Hoe vaker u het doet, hoe makkelijker het gaat. Dit komt omdat het lopen op de trap ook een goede work-out is. Wilt u de dag goed beginnen? Of wilt u af en toe tussendoor fitness doen in je eigen omgeving. U hoeft alleen maar de trap te nemen!

man trap

Waarom is traplopen goed?

Door de trap op te lopen moet uw lichaam zich constant omhoog bewegen, met elke stap die u neemt. U heeft hierbij uw hele lichaam nodig, alle spieren worden in werking gezet. En wat helemaal goed is, er is altijd een trap in de buurt. U hoeft dit natuurlijk niet thuis te doen, u kan dit ook op kantoor doen, in de sportschool of zelfs buiten.

Work-out van een half uur

Volg de onderstaande stappen om de complete wordt koud te doen. Doe deze stappen drie keer om de work-out te voltooien.

  1. Sprint over de trap (sprint) gedurende 1 minuut
  2. Rust 1 minuut
  3. Stap 1 minuut op en neer
  4. Knie hoog heffen  gedurende 1 minuut
  5. Rust 1 minuut
  6. 5 min afkoelen

vrouw trap

Om dit één keer te doen duurt ongeveer 4 minuten, afgezien van de warming-up. Na vier minuten is het verstandig om even rust te nemen en vervolgens overnieuw te beginnen. Doe dit drie keer per dag en je hebt binnen een half uur een complete work-out gedaan in het comfort van uw eigen huis. Nu krijgt u misschien een beetje spierpijn maar dat is na een paar keer verdwenen.